Telia Cygate behövde få ut mer av sin säljuppföljning genom att till exempel koppla ihop orderingång med orderstock och även uppföljning av enskilda kunder eller säljare.
Genom att strukturera upp tabeller på ett tydligare vis så fick säljarna en bättre överblick över försäljningen, samtidigt som Qlik gör det enkelt för användaren att komma datan inpå djupet och plocka ut detaljerna. Förutom implementering var Mindcamp med i hela processen från kravställning, beställning, projektledning och i den visuella framställningen.
Säljapplikationen används nu av de enskilda säljarna, av säljchefer och enhetschefer. Telia Cygate har många användare på olika platser i organisationen som kan genomföra en mer kvalitativ säljuppföljning.
Säljapplikationen är dessutom byggd för att kunna läsa in fler och andra typer av data i framtiden, som till exempel från deras CRM. Det innebär att Telia Cygate blanda annat har möjlighet att jämföra potentiella affärer, leads, med utfallet i genomförda affärer.
Berätta för oss vilka utmaningar ni har så kan vi visa hur vi på Mindcamp kan hjälpa dig på bästa sätt. Vi hjälper redan några av Sveriges kanske mest framgångsrika och innovativa organisationer, myndigheter och företag, så vi har gott om bra erfarenheter att dela med oss av.
Huvudkontor
Andra Långgatan 19
413 11 Göteborg
Sankt Eriksterrassen 72B
112 34 Stockholm
Växel: +46(0)31-80 80 40
info@mindcamp.se
All Rights Reserved | Mindcamp